Effectief samenwerken (binnen en tussen teams)

Ontwikkel samen op en voorkom onnodig energieverlies

Effectief samenwerken binnen teams heeft alles te maken met effectief communiceren. Als je als teamlid weet hoe je effectief communiceert en weet wat de condities zijn voor een optimale samenwerking, gaat veel energie niet onnodig verloren.

 

Met de training Effectief samenwerken ontwikkel je als teamlid effectieve communicatie- en samenwerkingsvaardigheden. Daarnaast wordt je inzicht in je eigen gedrag vergroot en leer je hoe groepsgedrag en groepsprocessen werken. Met dat inzicht vergroot je je vermogen om in allerlei situaties effectief samen te werken.

Onderwerpen

De volgende onderwerpen komen aan de orde:

 

  1. Hoe schep je de condities om effectief samen te werken en te communiceren?
  2. Hoe vergroot je het inzicht in je eigen manier van communiceren en samenwerken?
  3. Hoe stuurt je brein je manier van communiceren?
  4. Wat is het effect van je persoonlijkheid op de manier waarop je communiceert?
  5. Welke samenwerkings- en communicatievaardigheden zijn in jouw teamsituatie handig en hoe leer je die het snelst?
  6. Wat zijn de belangrijkste remmers bij goed samenwerken of effectief communiceren?
  7. Welke emoties zijn er? Welke rol spelen emoties bij communicatie?
  8. Als een niet effectieve emotie hoog oploopt hoe kun je die leren beheersen?
  9. Hoe creëer je samen de meest optimale structuur in samenwerken?

 

Alle relevante communicatie- en samenwerkingscompetenties komen aan de orde van effectief luisteren tot het geven van feedback en de juiste vragenstellen. De training wordt zo ingericht dat het gelijk in de praktijk toepasbaar is en het direct de samenwerking binnen teams verbetert.

Informatie

Bent u geïnteresseerd in een van onze diensten of wilt u hulp bij het maken van de juiste keuze?

Meer info